Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 09-04-2007 21:03:33

jan-portugal
Ny på Archforum
Registreret: 25-01-2007

Det er jo ikke altid lige nemt.

Så fik jeg endeligt mit nye bundkort - et Asus P5N-E SLI.

Jeg fik så installeret mit openSUSE, og jeg fik også forberedt partitioner til at installere Arch.

Jeg downloadede 0.8 x86_64-voodoo ftp, og så skulle jeg til at leje 'nørd' - troede jeg.
Med konens komputter tændt og Firefox på julemandens inst.-guide gik jeg i gang.

Rigtigt keymap og sprog osv blev hurtigt klaret med lidt sund fornuft, da de ikke hedder helt det samme, som der står i guiden - ingen problem.

Så skulle der tilpasses conf.-filer - med NANO forstås 8)
den første - rc.conf - gik meget fint og smertefrit - dvs. det lykkedes mig at gemme den som /etc/hosts. lol
Så havde jeg da den oprindelige rc.conf samt en /etc/hosts med ændringerne fra rc.conf  :shock:

Et enkelt tryk på Reset, og så var jeg igang igen, og denne gang lykkedes det mig at få lavet de rigtige konfigurationer, valgt installationskilde og begyndte at downloade og installere nogle pakker, da jeg opdagede, at jeg vist havde kludret lidt i det mht. partitionerne.

Nu har jeg så brugt en dag til at få hele mit openSUSE med Compiz, netværk, adgangskoder, bookmarks og alt muligt andet til at virke.

Såå! - I morgen måske.
Nu har jeg ryddet en hel harddisk, så kan jeg da for - et par grimme ord -  ikke kludre alt for meget i det.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 10-04-2007 18:10:32

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Det er jo ikke altid lige nemt.

Hehe min guide er forældet og jeg ved ikke helt hvornår jeg for tid til at opdatere den da den første eksamen er gået i gang og den tager en månedstid (teknologi b på htx). tongue

Meeeen det er vel ikke Arch Linux der skal have skylden for du kludrer i config filerne. Synes faktisk at det er så nemt som det kan lade sig gøre. lol

Og din partitionering er jo også dig selv der står for. Et godt råd er at skrive det ned på et papir din opstilling så det ligger mere klart for dig. Ellers kan du tage auto der vil formatere det hele. tongue

Men jeg lover jeg nok skal få skrevet en ny guide på et tidspunkt.

Administrator for Archlinux.dk

#3 10-04-2007 19:53:36

jan-portugal
Ny på Archforum

Det kan da godt være, at din guide er forældet - men det var jo heller ikke pga. guiden, at jeg kludrede i det.

Mit indlæg var da heller ikke ment som en klage.
Og heller ikke som et spørgsmål.

Jeg postede det nærmest som en slags oplysning til andre, for at undgå at de kommer i samme situation.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 310

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 406

#4 10-04-2007 23:18:58

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Det kan da godt være, at din guide er forældet - men det var jo heller ikke pga. guiden, at jeg kludrede i det.

Mit indlæg var da heller ikke ment som en klage.
Og heller ikke som et spørgsmål.

Jeg postede det nærmest som en slags oplysning til andre, for at undgå at de kommer i samme situation.

Ok. Hvis du vil have en mere up2date guide kan du tjekke den officelle:
http://archlinux.org/static/docs/arch-install-guide.txt

Her er nogle gode tips til ting du nok skal rode med efter installationen:
http://wiki.archlinux.org/index.php/Pos … ation_Tips

Ellers finder du sådan set alt på:
http://wiki.archlinux.org/index.php/Main_Page

Held og lykke. Du skal nok få det installeret. tongue

Administrator for Archlinux.dk

#5 28-05-2007 17:57:31

jan-portugal
Ny på Archforum

For en god ordens skyld, vil jeg da lige gøre opmærksom på, at de også har en begynderguide på wiki-en:

http://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners_Guide

Board footer