Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 11-07-2007 12:03:57

Archoka
Ny på Archforum
Registreret: 11-07-2007

En glad archbruger

Hejsa,

Jeg har på nuværende tidspunkt arbejdet mig igennem 10-15 distroer og er nået til den konklusion, at der ikke er nogen distrobutioner der når arch til sokkeholderne når det kommer til hastighed og valgfrihed.

Arch er en superfed distro. Simpelthen.

Arch har en meget aktiv brugerbase. Super.

Jeg kører arch duke på en gammel toshiba 1800-712 med 1ghz celeron og 512 ram. Jeg bruger Openbox 3.4 med fbpanel + gtk2 lir og Opera som browser og jeg er ganske tilfreds. Alt kører ihvertfald ligeså hurtigt som XP.

Rart at finde en dansk "fan" side.

Mvh
archoka

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 11-07-2007 20:49:09

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: En glad archbruger

Godt at høre du er tilfreds med Arch Linux. Selv har jeg også været igennem en stor bunke dist. hvor nogle var elendige mens andre var ganske udmærkede. Dog vender jeg selv altid tilbage til Arch Linux for jeg kan jo det samme her som jeg kan ved alle andre dist. Desuden slipper jeg for at bekymre mig om at opdatere når en næste udgivelse udkommer.

Desuden er PKGBUILD en glimrende måde at lave pakker på. Der er ikke noget hokus pokus i det og hvis man ønsker at hjælpe Arch Linux med at lave pakker kan alle være med (hvis de ved hvordan compile fungerer).

En anden vigtig detalje er at man føler der er meget kort afstand mellem brugerne og udviklerne. Udviklerne er nemme at få fat på om de hjælper meget gerne hvis der er problemer. Bugs bliver desuden også rettet ret så hurtigt hvis der er i sjældne tilfælde er nogen.

Selv kører jeg Arch på min stationær 800 mhz Pentium III med 512 mb ram. Dette er rigeligt hvis man har et simpelt behov som jeg har som ikke kræver 3D eller voldsomme spil. Desuden er jeg fan af Fluxbox (også lidt Openbox) og bruger ellers programmerne Pidgin, Xchat, Swiftfox, aterm og Thunderbird.
Lige nu tester jeg dog også KDEmod som er et yderst spændende projekt som jeg er ved at skrive en kort artikel om som vil dukke op en af dagene så snart jeg er færdig med den.

Men det undre nok næppe nogen, at skaberen af Archlinux.dk holder meget af Arch Linux så jeg tror bare jeg stopper med at sige mere. tongue

Administrator for Archlinux.dk

Board footer