Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 07-08-2008 11:50:06

emu
Ny på Archforum
Registreret: 07-08-2008

Hejsa, jeg vil bare melde mig under fanen.

Jeg er også temmelig ny arch linux bruger, og jeg må sige at den gode uge jeg har kørt det... det er bare gået... ja wow!
Jeg har kørt xubuntu i noget tid, og det var også rart, jeg tror ikke mit mit spring fra windows til linux var gået ligeså smærtefrit uden xubuntu.

Det er lidt underligt at vende sig til at have et system der gør det som at det får besked på, og så ikke mere.
Underligt, men dog rart.

Ja, nu har mit system kørt i over en uge, uden at være gået ned, og uden problemer af nogen art.
Jeg har kigget grundigt i wikien og forums (både dansk og engelsk), og det har været til en kæmpe hjælp.

Jeg kom jo fra et comunity som havde et godt forum, men jeg er ikke blevet skuffet her, alle virker som om de ved hvad de snakker om.
Jeg faldt over et indlæg om .bashrc, og hvor er det smart, det anede jeg ikke at man kunne.
Har lavet/stjålet diverse alias og scrips, og jeg menurere utroligt hurtigt rundt på mit system.

Men ja, jeg ville ikke noget, bare sige hej hej, og melde mig ind som bruger på et meget stærkt os.

ha' en god dag.
vh
emu

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 07-08-2008 21:07:21

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Hejsa, jeg vil bare melde mig under fanen.

Velkommen til Archlinux.dk

Hvis du ikke allerede ved det så er det mig der er grundlægger af siden. Jeg hedder Jacob Bang, 20 år og brugt Arch Linux i 3-4 år.

Som du allerede selv har opdaget så er det netop ideen med Arch Linux at man kun skal forvente det man selv laver og senere vil du så også opdage at det kan være vigtigt at læse de beskeder der dukker op når du opdatere med Pacman. Om et års tid vil du forgude systemet fordi du slipper for at geninstallere pga. opdatering af distributionen hvilket jo sker helt automatisk da man altid kører nyeste version af pakkerne. Som begynder er du sikkert heller ikke klar over hvad AUR, makepkg, abs og PKGBUILD er for noget og når du opdager dette område vil du næppe forlade Arch Linux da alt andet ikke vil give mening længere smile

Men skriv endelig hvis du har nogen spørgsmål eller kom ind i vores IRC kanal på irc.freenode.net @ #archlinux.dk og få en hyggelig snak smile

Administrator for Archlinux.dk

Board footer