Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 04-11-2008 17:25:13

Borelia
Hyppig poster
Registreret: 01-01-2007

installation

Havde lige en maskine, hvor jeg skulle smide en arch linux på - det plejer jo at gå hurtigt. Men jeg er stødt på et mindre problem, som jeg ikke lige her og nu kan komme i tanke om, hvad det kan skyldes. Når jeg vil vælge pakker (ftp installation), så kommer den med error på alle serverne. Jeg tjekker lige om nettet kører..ALT F2 ping google.dk og den pinger fint, jeg tjekker ifconfig, det ser fint ud har fået en rigtig ip-adresse. Hvad/hvorfor vil den ikke vælge pakker og kommer med en error omkring dhcpcd, når det kører fint?
Kom med et bud.

~..Many times I wished there was an "undo" in real life.~

#2 04-11-2008 21:37:25

Cave
Ny på Archforum
Fra: Århus
Registreret: 23-08-2007
Website

Re: installation

Jeg kender desværre ikke årsagen til problemet, men jeg har været udsat for noget lignende. I de tilfælde har jeg startet installationen igen og derefter lykkedes det at hente fra en given server.

#3 05-11-2008 15:57:55

Borelia
Hyppig poster
Registreret: 01-01-2007

Re: installation

Ok - har haft samme tanke, at det måske ville hjælpe - men var lige ude efter om man kunne finde fejlen.

~..Many times I wished there was an "undo" in real life.~

Board footer