Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 22-11-2008 20:00:57

balcon
Ny på Archforum
Registreret: 19-11-2008

kan ikke bruge export

Har lige installeret Arch paa min gamle laptop for at se om det var noget og jeg er godt nok imponeret over hastigheden men jeg har ogsaa et problem.

paa min brugerkonto har jeg ikke noget dansk keyboard. men jeg har dansk keyboard som root udenfor X

Jeg troede foerst det var locale indstillinger som jeg havde klumret i og har brugt en masse tid paa det.

Pludselig ser jeg at jeg faar en fejl der hedder export - command not found, hvilket betyder at mine export linier med danske locale-indstillinger i xinitrc ikke kommer igennem - tror jeg.

Er der nogen der har har nogen ideer til hvorfor jeg ikke kan bruge bash kommandoen export.

min window-manager er lxde

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#2 22-11-2008 21:13:23

balcon
Ny på Archforum
Registreret: 19-11-2008

Re: kan ikke bruge export

ups *rødmer*

fandt ud af at jeg ikke havde fået flyttet xorg.conf fra root til /etc/X11/ og med tilføjelsen af de 2 keyboard linier fra begyndervejledningen er jeg nu den lykkelige indehaver af dansk keyboardlayout.

- og ingen export fejl længere

Undskyld forstyrrelsen smile

Board footer