Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 18-03-2009 16:51:25

casperh
Ny på Archforum
Registreret: 13-02-2009

[LØST] Umlaut og andre specialtegn virker ikke

Hej

Umlaut og andre special tegn som ä, Ö osv. virker ikke. Når jeg vil skrive fx ä, får jeg ^a (altså shift+^¨~-knappen).

Fra min rc.conf:

LOCALE="en_DK.utf8"
HARDWARECLOCK="localtime"
USEDIRECTISA="no"
TIMEZONE="Europe/Copenhagen"
KEYMAP="dk.map.gz"
CONSOLEFONT=cp850-8x16
CONSOLEMAP=8859-15
USECOLOR="no"

Fra min locale.gen:

en_DK
en_DK.iso88591
en_DK.utf8
en_US
en_US.iso88591
en_US.utf8

Jeg skal såvidt muligt køre med dansk keyboard mens jeg har engelsksprog i systemet.

æøå virker.

På forhånd tak

Casper.

Arch Linux + Openbox + LXDE

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 18-03-2009 19:46:19

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: [LØST] Umlaut og andre specialtegn virker ikke

Problemet blev løst på LinuxIN: http://www.linuxin.dk/node/13676

Administrator for Archlinux.dk

Board footer