Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 18-12-2009 16:49:31

Borelia
Hyppig poster
Registreret: 01-01-2007

pacnew

Jeg "lurer" lidt på nye filer man får efter en update - dem jeg tænker på er den lille warning man får til sidst, at den og den fil er blevet installeret i /etc/enfil.pacnew. Når jeg kigger dem igennem synes jeg ikke at jeg får øje på noget nyt i denne fil. Hvad gør I andre med dem, jeg kan som regel ikke se nogen ide i at beholde dem?!

~..Many times I wished there was an "undo" in real life.~

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 18-12-2009 18:12:05

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: pacnew

Det er altid meget vigtigt at tjekke disse pacnew filer igennem. Den måde det nemmest er at gøre på er at få fat i en god diff-viewer (bruger selv vimdiff der kommer med vim pakken) og så ellers tjekke forskellen mellem filens rigtige navn og så pacnew filen. På den måde kan man hurtigt se om der er nogle nyttige eller nødvendige tilføjelser.

Pacnew filerne opstår kun ved konfigurationsfiler som er blevet ændret af brugeren eller andre pakker og for at undgå at overskrive disse ændringer vil den i stedet installere filen som pacnew. Dette betyder så at det er op til brugen selv at tilføje nødvendige rettelser. Så i princippet skal du faktisk ikke beholde dem men i stedet sørge for at ændringerne kommer ind i den rigtige konfigurationsfil fordi pacman ikke selv vil gøre dette for dig.

Administrator for Archlinux.dk

#3 18-12-2009 18:57:56

Borelia
Hyppig poster
Registreret: 01-01-2007

Re: pacnew

Christ! lige hvad jeg frygtede - jeg har lige fået 15 nye. Nå, men jeg må vel bare i gang - takker.

Sidst ændret af Borelia (18-12-2009 19:03:48)

~..Many times I wished there was an "undo" in real life.~

Board footer