Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 16-01-2010 03:24:17

kesse
Ny på Archforum
Registreret: 15-01-2010

Overføre installation til anden partition?

Hey. Jeg har spekuleret på, om det var muligt at overføre min Arch installation - eller i det mindste opsætningen - til en anden partition? Jeg har et RAID array, som jeg gerne vil installere Arch på, mens det i øjeblikket er på en 500gb disk.

Er det muligt, eller kan jeg i det mindste bare overføre konfigurationsfilerne (hvis ja, hvordan?)

Det vil bare være trist at starte forfra, nu hvor det kører så skide godt.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 16-01-2010 09:52:22

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Overføre installation til anden partition?

Du kan i princippet flytte alle Linux installationer uden problemer da de fleste ikke er særligt stærkt tilknyttet til det hardware de ligger på. Hvis du vil flytte Arch Linux er der (så vidt jeg lige husker) kun /etc/fstab som du skal ændre på (regner med at alt det andet hardware er det samme) for at passe med din nye diskopsætning.

Herefter skal du så klart nok få installeret og opsat grub så den også passer til din nye diskopsætning med RAID og jeg vil så tro at netop fordi du vælger at bruge RAID også skal se på mkinitcpio delen i Arch Linux hvor der er forskellige ting omkring RAID (anbefaler at læse wiki'en http://wiki.archlinux.org/index.php/Mkinitcpio).

Hvis du bare vil have flyttet konfigurationsfilerne så plejer jeg selv at få lavet en liste over alle pakker der er installeret på systemet (søg lidt på bbs.archlinux.org da der er mange forslag til den slags). Herefter tager jeg en backup af min /home og min /etc mappe. Hvis jeg er klar over at der ligger konfigurationsfiler andre steder så kopiere jeg også disse (nogen ting kan ligge i /var mappen). Med disse informationer skulle det være nok til at kunne genskabe dit system på en ny disk. Dog vær opmærksom på /etc/mkinitcpio.conf og /etc/fstab da de nok ikke lige passer med den nye diskopsætning.

Administrator for Archlinux.dk

#3 16-01-2010 13:35:23

kesse
Ny på Archforum
Registreret: 15-01-2010

Re: Overføre installation til anden partition?

Okay, det ser da ud til at være lige til at gå til. Mange tak, julemand!

Board footer