Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 29-01-2010 20:51:02

Prezioso
Ny på Archforum
Registreret: 29-01-2010

Hardware indkøb

Hellow!

Jeg skal ud og købe nyt hardware ind til en komputer her i den nærmeste fremtid.
I denne forbindelse ville jeg gerne igang med arch linux - Så mit spørgsmål lyder: Hvilke hardware ville give mig mindst problemer?
Graftikortet bliver Nvidia. så der burde ikke være de store problemer
Men hvordan med fx. Trådløs netværkskort?, bluetooth ? eller andet jeg skal holde mig fra/holde mig til ?
Hvad med fx. evt. lydkort? tv-in kort ?

Er noget tid siden jeg har bygget computer, så sorry på forhånd hvis det er lidt "newbie" spørgsmål.

//Prezioso

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 29-01-2010 22:33:44

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Hardware indkøb

Puha jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med dette spørgsmål. Jeg kører selv med Nvidia og det giver mig ingen problemer men det har du også selv fundet ud af. Af trådløse netkort holder jeg mig altid til Intel da de giver mig mindst problemer men det er kun bærbare jeg har erfaringer med trådløse netkort.

Af lydkort er langt de fleste onboard understøttet og hvis du skal købe et lydkort så undersøg lige på nettet først om det er understøttet. Jeg ved at der kan være problemer med nyeste Soundblaster lydkort.

Men ellers så er Arch Linux ikke så meget anderledes end andre distributioner så hvis noget hardware er understøttet af distribution X så burde det også være understøttet i Arch Linux.

(puha det er også længe siden jeg har købt en stationær computer (lig mærke til det staves Computer og ikke Komputer)) smile

Administrator for Archlinux.dk

#3 30-01-2010 11:57:55

Prezioso
Ny på Archforum
Registreret: 29-01-2010

Okay smile jeg prøver at søge mig mere frem.
Fik også læst her på forumet at 64bit skulle være brugbart, så det vil jeg prøve, aldrig ejet sådan en før..
Men hvertfald tak for hjælpen.

Komputer staves komputer wink - nå det kommer fra mig

#4 30-01-2010 13:26:25

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Jeg tror ikke at du kan gå ud og købe en computer der kun kan køre 32 bit. Stort set alle CPU'er i dag kan køre 64 bit så det er bare at installere dette. Der er enkelte ting der er noget lort ved Arch Linux 64-bit men hvis man kan acceptere en bunke lib32-* pakker så er det intet problem. (det er vidst kun skype og wine der er problemer med nu).

Administrator for Archlinux.dk

Board footer