Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 21-11-2010 12:13:19

sirkbr
Ny på Archforum
Registreret: 01-06-2009

[LØST] Net forbindelse i virtuel maskinl

Hej Eksperter smile

Jeg har forsøgt mig over flere gange at installerer Arch, men har forgæves opgivet..

På min ubuntu maskinen har jeg lavet en virtuel server, hvor jeg har installeret arch, men har dog ikke fået heldet med mig til at få internet forbindelse..

Jeg har fulgt denne guide http://lifehacker.com/5680453/build-a-k … -process..

Hvilke configs skal jeg poste til jer så I kan hjælpe mig?

MVH Kasper

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#2 21-11-2010 12:15:09

sirkbr
Ny på Archforum

Re: [LØST] Net forbindelse i virtuel maskinl

haha.. Hvor dum kan man være og ikke kigge i /etc/pacman.d/mirrorlist :S

Så nu virker det sku smile

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#3 21-11-2010 12:18:29

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Havde du internet under installationen? Det kan godt være Arch Linux er svært men det skulle ikke være særligt svært at få kablet internet til at virke. Faktisk så virker det 99% af gangene direkte efter installationen.

Du må meget gerne poste din /etc/rc.conf fil så vi kan se hvordan nettet er konfigureret. Hvilken virtual machine bruger du? VirtualBox?

Administrator for Archlinux.dk

#4 21-11-2010 17:10:39

sirkbr
Ny på Archforum

jeg lavede en installation fra en core cd. Det var først da jeg skulle opdatere det gik galt, jeg kiggede i /etc/rc.conf, men havde ikke tænkt over at jeg skulle vælge hvilke mirrors jeg ville bruge smile Så nu virker det hele og jeg har fået installeret, de ting jeg ønsker smile Nu mangler jeg bare at lege med det trådløse net smile

Jeg har brugt  VMware player til at installere Arch i smile

Board footer