Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 406

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 25-06-2011 08:26:17

molldenn88
Ny på Archforum
Fra: Vestsjælland - Slagelse
Registreret: 25-06-2011

[LØST] Netbeans og java problem

Hej Alle sammen...

Jeg har haft downloadet netbeans fra pacman af. og skulle oprette et projekt, jeg udfylder alt og kommer til delen hvor jeg skal opsætte min ftp og udfylder det og klikker ok til FTP instillingerne, straks efter det lukker netbeans ned..

Tænker underlidt og åbner netbeans igen. også nu kommer problemerne

Når jeg vil oprettet et projekt i netbeans og har udfyldt "Name & location" delen, og klikker på "next" sker der ikke noget, dog giver den denne fejl meddelse:

java.lang.NumberFormatException: null
at java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443)
at java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514)
at org.netbeans.modules.php.project.connections.ftp.FtpConfiguration.(FtpConfiguration.java:76)
at org.netbeans.modules.php.project.connections.ftp.FtpConnectionProvider.getRemoteConfiguration(FtpConnectionProvider.java:124)
at org.netbeans.modules.php.project.connections.RemoteConnections.getRemoteConfiguration(RemoteConnections.java:158)
at org.netbeans.modules.php.project.connections.RemoteConnections.getRemoteConfigurations(RemoteConnections.java:201)
at org.netbeans.modules.php.project.ui.wizards.RunAsRemoteWeb.populateRemoteConnectionComboBox(RunAsRemoteWeb.java:250)
at org.netbeans.modules.php.project.ui.wizards.RunAsRemoteWeb.(RunAsRemoteWeb.java:123)
at org.netbeans.modules.php.project.ui.wizards.RunAsRemoteWeb.(RunAsRemoteWeb.java:96)
at org.netbeans.modules.php.project.ui.wizards.RunConfigurationPanel.getComponent(RunConfigurationPanel.java:143)
at org.netbeans.modules.php.project.ui.wizards.RunConfigurationPanel.readSettings(RunConfigurationPanel.java:208)
at org.netbeans.modules.php.project.ui.wizards.RunConfigurationPanel.readSettings(RunConfigurationPanel.java:83)
at org.openide.WizardDescriptor.updateStateOpen(WizardDescriptor.java:910)
at org.openide.WizardDescriptor.updateState(WizardDescriptor.java:861)
at org.openide.loaders.TemplateWizard.updateState(TemplateWizard.java:734)
at org.netbeans.modules.project.ui.NewProjectWizard.updateState(NewProjectWizard.java:70)
at org.openide.WizardDescriptor.goToNextStep(WizardDescriptor.java:1065)
at org.openide.WizardDescriptor.access$1200(WizardDescriptor.java:137)
at org.openide.WizardDescriptor$Listener$1.run(WizardDescriptor.java:2029)
at org.openide.WizardDescriptor.lazyValidate(WizardDescriptor.java:1480)
at org.openide.WizardDescriptor.access$1300(WizardDescriptor.java:137)
at org.openide.WizardDescriptor$Listener.actionPerformed(WizardDescriptor.java:2048)
Caused: java.lang.reflect.InvocationTargetException
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:57)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:616)
at org.openide.util.WeakListenerImpl$ProxyListener.invoke(WeakListenerImpl.java:459)
Caused: java.lang.reflect.UndeclaredThrowableException
at $Proxy17.actionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(AbstractButton.java:2012)
at javax.swing.AbstractButton$Handler.actionPerformed(AbstractButton.java:2335)
at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(DefaultButtonModel.java:404)
at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(DefaultButtonModel.java:259)
at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(BasicButtonListener.java:253)
at java.awt.Component.processMouseEvent(Component.java:6268)
at javax.swing.JComponent.processMouseEvent(JComponent.java:3267)
at java.awt.Component.processEvent(Component.java:6033)
at java.awt.Container.processEvent(Container.java:2045)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:4629)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:2103)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:4455)
at java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Container.java:4633)
at java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Container.java:4297)
at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Container.java:4227)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:2089)
at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Window.java:2517)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:4455)
at java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(EventQueue.java:649)
at java.awt.EventQueue.access$000(EventQueue.java:96)
at java.awt.EventQueue$1.run(EventQueue.java:608)
at java.awt.EventQueue$1.run(EventQueue.java:606)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(AccessControlContext.java:105)
at java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(AccessControlContext.java:116)
at java.awt.EventQueue$2.run(EventQueue.java:622)
at java.awt.EventQueue$2.run(EventQueue.java:620)
at java.security.AccessControlContext$1.doIntersectionPrivilege(AccessControlContext.java:105)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:619)
at org.netbeans.core.TimableEventQueue.dispatchEvent(TimableEventQueue.java:148)
[catch] at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:275)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:200)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:194)
at java.awt.Dialog$1.run(Dialog.java:1072)
at java.awt.Dialog$3.run(Dialog.java:1126)
at java.awt.Dialog.show(Dialog.java:1124)
at org.netbeans.core.windows.services.NbPresenter.superShow(NbPresenter.java:1038)
at org.netbeans.core.windows.services.NbPresenter.doShow(NbPresenter.java:1072)
at org.netbeans.core.windows.services.NbPresenter.run(NbPresenter.java:1060)
at org.netbeans.core.windows.services.NbPresenter.run(NbPresenter.java:126)
at org.openide.util.Mutex.doEventAccess(Mutex.java:1361)
at org.openide.util.Mutex.readAccess(Mutex.java:271)
at org.netbeans.core.windows.services.NbPresenter.show(NbPresenter.java:1045)
at java.awt.Component.show(Component.java:1551)
at java.awt.Component.setVisible(Component.java:1503)
at java.awt.Window.setVisible(Window.java:881)
at java.awt.Dialog.setVisible(Dialog.java:1011)
at org.openide.loaders.TemplateWizard.instantiateImpl(TemplateWizard.java:498)
at org.openide.loaders.TemplateWizard.instantiate(TemplateWizard.java:365)
at org.netbeans.modules.project.ui.actions.NewProject$2.run(NewProject.java:139)
at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:226)
at java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(EventQueue.java:647)
at java.awt.EventQueue.access$000(EventQueue.java:96)
at java.awt.EventQueue$1.run(EventQueue.java:608)
at java.awt.EventQueue$1.run(EventQueue.java:606)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:617)
at org.netbeans.core.TimableEventQueue.dispatchEvent(TimableEventQueue.java:148)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:275)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:200)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:190)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:185)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:177)
at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:138)

Har prøvet pacman -R netbeans og installere igen, både fra pacman af og fra netbeans.org egen install .sh fil, for samme resultat.
har samtidtig prøvet at slettet openJDK6 og installere suns egen JDK og det har stadig ingen inflydelse. er der nogen som kan hjælpe med problemet?

V.h Dennis Møller

V.h Dennis Møller

Arch Linux user since: 23/6-2011

#2 25-06-2011 09:02:58

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: [LØST] Netbeans og java problem

Det hjælper meget sjældent at geninstallere programmer med Pacman fordi Pacman kun administrere de filer som kun kan ændres af root så sandsynligheden for disse er ændret ved normalt brug af minimal. Derimod kunne du forsøge at finde ud af om om netbeans gemmer nogle filer i din home mappe og så evt. fjerne disse. En anden metode er at du opretter en ny bruger på systemet og ser efter om fejlen også kommer der. Ved at gøre dette kan vi udelukke om det er Netbeans installationen der har problemet eller om det er en konfigurationsfil i home mappen der skaber problemerne.

Administrator for Archlinux.dk

#3 25-06-2011 09:11:56

molldenn88
Ny på Archforum

Super, ja den havde jeg ikke lige overvejet smile Vil jeg prøve så snart jeg kommer hjem til maskinen smile

Takker

V.h Dennis Møller

#4 25-06-2011 13:00:35

molldenn88
Ny på Archforum

Så fik jeg oprettet en ny bruger, og den gjorder nøjagtig det samme.. jeg nåede til at oprette ftp  forbindelsen og godkende den, også lukkede netbeans, og nu kan jeg ikke komme videre fra "name & location".

netbeans har en mappe i min /test/home/ mappe. men er lidt blank på hvor den skulle finde de .conf filer som laver de fejl i netbeans ligger henne

Sidst ændret af molldenn88 (25-06-2011 16:20:23)

V.h Dennis Møller

#5 25-06-2011 16:29:07

molldenn88
Ny på Archforum

Opdatering - Har fundet ud af hvis jeg inde i /test/home/netbeans/ mappen sletter den gamle mappe, så alle .conf filerne er væk, så kan jeg igen oprette en ftp forbindelse, men så igen når jeg klikker ok til den lukker netbeans igen og står igen med samme problem og netbeans opretter igen en opsætning som der i mit tifælde ikke virker med suns JDK eller openJDK6.
så fejlen må findes et sted i de .conf filer som ligger i min tilhørende home/netbeans mappe, er dog på helt bar bund hvor det er henne det går galt.
har søgt på google og jeg kan desværre ikke finde nogen der har samme problem :S det kan ikke være fordi jeg mangler og tildele mig en eller anden mærkelig gruppe eller lign. til min user, som gør der er et eller andet jeg ikke har tilgang til eller lign.?

min bruger er medlem af følgende grupper: audio,lp,optical,storage,video,wheel,games,power

Kan se jeg har glemt og tildele HAL i min ecex, kan dette mon skyldes at Java ikke vil snakke ordenligt med netbeans, da jeg kan se HAL netop bliver brugt til at snakke med f.eks hardware og lign i java, eller er det kun under mointing af f.eks USB flash diske og lign det bliver brugt?

er helt på bar bund hvad jeg skal gøre for at komme videre. har prøvet at installere filezilla som også køre under java og der er ingen fejl.

Det er lidt surt at jeg ikke kan få netbeans til at fungere da jeg er webudvikler og bruger netbeans som arbejdsredskab til mit arbejde, resten af mine apps virker så som, dropbox, filezilla, skype mm. :S

Sidst ændret af molldenn88 (25-06-2011 16:38:36)

V.h Dennis Møller

#6 25-06-2011 16:55:25

julemand101
Admin
Website

Hvis fejlen opstår selv på en ny bruger og hvis du sletter config filerne på din egen bruger så ligger fejlen ikke i gamle konfigurationsfiler. Derfor skal fejlen findes andetsteds.

HAL bruges ikke længere og derfor skal det bare væk. Det er desuden ikke HAL der giver problemer her.

Da fejlen sker både med OpenJDK og Oracle JRE samt det samme sker ved den version af Netbeans som Arch Linux tilbyder og Netbeans egen så ser jeg det som om der må være en bug i Netbeans. Mit gæt er ud fra fejlen er at der er et af de felter du udfylder ved forbindelse til FTP som den ikke kan finde ud af at parse. Ud fra fejlen er det nemlig en NumberFormatException der kommer og ud fra kildekoden (tjekkede den lige hurtigt) er det når den forsøger at få fat i den mappe du ønsker at stå i når den har oprettet forbindelsen.

Jeg kender ikke Netbeans særlig godt og jeg kender slet ikke den FTP del som du benytter. Prøv evt. at forbinde til en anden FTP server. Fejlen kan nemlig også være at den server du arbejder med sender nogle underlige signaler tilbage. Sidst så prøv om fejlen også opstår med samme version af Netbeans på andre Linux distributioner samt Windows.

(Har du et bud på om der er nogle felter med tal du skal udfylde i den dialog du bruger)

#7 25-06-2011 17:03:10

molldenn88
Ny på Archforum

Har prøvet med forskellige FTP servere, og de alle udgør samme fejl i netbeans..
har prøvet at installere netbeans på en ubuntu og fedora og der er ingen fejl her, hellere ikke på windows.

Har også prøvet at installere den ældre version af netbeans på arch (6.9) istedet for den nye 7.01 og får igen samme fejl :S
Der er ikke andet og gøre end at rode lidt rundt med det, også håbe på det måske er java eller netbeans som har en form for bug i deres pakke

V.h Dennis Møller

#8 25-06-2011 17:15:20

julemand101
Admin
Website

Kan du lige skrive en vejledning i hvordan du helt præcist gør for at få problemet? Jeg vil gerne lige selv teste det på de maskiner jeg har.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 406

#9 25-06-2011 18:20:08

molldenn88
Ny på Archforum

Jo det kan jeg hvertfald smile jeg har lavet en lille guide med billeder så du kan se step by step.
0.
1 .http://dl.dropbox.com/u/4189951/1.png
2.http://dl.dropbox.com/u/4189951/2.png
3. http://dl.dropbox.com/u/4189951/3.png
4. http://dl.dropbox.com/u/4189951/4.png
5. http://dl.dropbox.com/u/4189951/5.png

har fundet ud af at det er lige meget hvad du skriver i hosname osv. da disse data ikke har noget at gøre med den java fejl som kommer senere.. Når jeg klikker på ok her så lukker netbeans

6. http://dl.dropbox.com/u/4189951/6.png

derefter åbner jeg netbeans igen og gentager step 0-2

når jeg så trykker på next i Name & location delen sker dette (se på curseren nede i højre hjørne)

7. http://dl.dropbox.com/u/4189951/7.png

jeg trykker derefter på cancel og trykker på "fejl ikonet" og kan derefter se de fejl som jeg har

8. http://dl.dropbox.com/u/4189951/8.png

håber du kan finde ud af guiden ellers må du lige sige til

Sidst ændret af molldenn88 (25-06-2011 18:26:59)

V.h Dennis Møller

#10 25-06-2011 19:09:12

julemand101
Admin
Website

Udmærket guide. Jeg har lige testet det på min Windows og der er ingen problemer. Tester i morgen på min Linux maskine så skal nok holde dig opdateret smile

Der er dog lige en ting der undre mig. På det første screenshot kan jeg se den vil informere dig om opdateringer. Du har prøvet at opdatere Netbeans her?

#11 25-06-2011 19:21:02

molldenn88
Ny på Archforum

jep har prøvet at opdatere netbeans og det gjordere ikke noget ved problemet, har samme problem på både min VM installation på min windows pc også min rene Arch installation på min bærbar.

Lyder super, bliver spændende og se hvad din arch maskine siger til det hele.

jeg takker mange gange for din indsats indtil videre smile

V.h Dennis Møller

#12 25-06-2011 19:22:51

julemand101
Admin
Website

Kører du med 64 bit Arch?

#13 25-06-2011 19:31:21

molldenn88
Ny på Archforum

ja det gør jeg, køre altid 64 bit både med Ubuntu og Fedora

Sidst ændret af molldenn88 (25-06-2011 19:32:06)

V.h Dennis Møller

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 310

#14 26-06-2011 08:09:53

julemand101
Admin
Website

OK jeg har været ved at testet lige og jeg kan ikke få samme fejl som dig. Derimod får jeg nogle andre spændende ting i hovedet. Hvis jeg følger din guide i wmii (en Window Manager jeg bruger) så oplever jeg ingen fejl.

Derimod lukker netbeans helt ned hvis jeg forsøger at gøre det samme i GNOME3. Jeg får så følgende fejl i terminalen:

Kode:

[julemand101@nitrogen ~]$ netbeans 
process 28702: arguments to dbus_message_iter_append_basic() were incorrect, assertion "*bool_p == 0 || *bool_p == 1" failed in file dbus-message.c line 2541.
This is normally a bug in some application using the D-Bus library.
  D-Bus not built with -rdynamic so unable to print a backtrace
/usr/share/netbeans/bin/../platform/lib/nbexec: line 548: 28702 Aborted                 "/opt/java/bin/java" -Djdk.home="/opt/java" -classpath "/usr/share/netbeans/platform/lib/boot.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/org-openide-modules.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/org-openide-util.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/org-openide-util-lookup.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/boot_ja.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/boot_pt_BR.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/boot_ru.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/boot_zh_CN.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-modules_ja.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-modules_pt_BR.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-modules_ru.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-modules_zh_CN.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util_ja.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util-lookup_ja.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util-lookup_pt_BR.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util-lookup_ru.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util-lookup_zh_CN.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util_pt_BR.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util_ru.jar:/usr/share/netbeans/platform/lib/locale/org-openide-util_zh_CN.jar:/opt/java/lib/dt.jar:/opt/java/lib/tools.jar" -Dnetbeans.system_http_proxy="DIRECT" -Dnetbeans.system_http_non_proxy_hosts="" -Dnetbeans.dirs="/usr/share/netbeans/nb:/usr/share/netbeans/ergonomics:/usr/share/netbeans/ide:/usr/share/netbeans/java:/usr/share/netbeans/bin/../xml:/usr/share/netbeans/apisupport:/usr/share/netbeans/bin/../webcommon:/usr/share/netbeans/websvccommon:/usr/share/netbeans/enterprise:/usr/share/netbeans/mobility:/usr/share/netbeans/profiler:/usr/share/netbeans/bin/../ruby:/usr/share/netbeans/bin/../python:/usr/share/netbeans/php:/usr/share/netbeans/bin/../visualweb:/usr/share/netbeans/bin/../soa:/usr/share/netbeans/bin/../identity:/usr/share/netbeans/bin/../uml:/usr/share/netbeans/harness:/usr/share/netbeans/cnd:/usr/share/netbeans/dlight:/usr/share/netbeans/groovy:/usr/share/netbeans/bin/../extra:/usr/share/netbeans/bin/../javafx:/usr/share/netbeans/javacard:" -Dnetbeans.home="/usr/share/netbeans/platform" '-Dnetbeans.importclass=org.netbeans.upgrade.AutoUpgrade' '-Dnetbeans.accept_license_class=org.netbeans.license.AcceptLicense' '-Xmx656m' '-client' '-Xss2m' '-Xms32m' '-XX:PermSize=32m' '-XX:MaxPermSize=384m' '-Dapple.laf.useScreenMenuBar=true' '-Dapple.awt.graphics.UseQuartz=true' '-Dsun.java2d.noddraw=true' -XX:+HeapDumpOnOutOfMemoryError -XX:HeapDumpPath="/home/julemand101/.netbeans/7.0/var/log/heapdump.hprof" org.netbeans.Main --userdir "/home/julemand101/.netbeans/7.0" "--branding" "nb" 0<&0

Det skal desuden tilføjes at jeg har testet med den netbeans der installeres direkte via pacman. En ting jeg har lagt mærke til er at netbeans der kommer med en "master password" dialog når jeg kører det via wmii. I Gnome er der i stedet en "global key token ring" ting der står for at samle alle passwords sammen (Det er så denne dialog der aldrig kommer frem fordi programmer crasher. Jeg ved bare at GNOME3 har en sådan password håndtering da den spørger mig hver gang jeg starter GNOME3).

Ud fra dette har jeg så forsøgt at søge lidt mere omkring problemet og min fejlbesked er så lidt nemmere at finde på google end din (vi ved dog ikke om det er samme problem vi begge har). Jeg fandt derfor følgende tråd:
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?pid=939873

This was solved adding the following line to /usr/share/netbeans/etc/netbeans.conf

-J-Dnetbeans.keyring.no.native=true

Apparently is an issue with gnome-keyring.

Jeg gik derfor ind i filen "/usr/share/netbeans/etc/netbeans.conf" og tilføjede "-J-Dnetbeans.keyring.no.native=true" for enden af den linje der starter med "netbeans_default_options" således hele konfigurationsfilen kom til at se sådan ud:

Kode:

# ${HOME} will be replaced by JVM user.home system property
netbeans_default_userdir="${HOME}/.netbeans/7.0"

# Options used by NetBeans launcher by default, can be overridden by explicit
# command line switches:
netbeans_default_options="-J-client -J-Xss2m -J-Xms32m -J-XX:PermSize=32m -J-XX:MaxPermSize=384m -J-Dapple.laf.useScreenMenuBar=true -J-Dapple.awt.graphics.UseQuartz=true -J-Dsun.java2d.noddraw=true -J-Dnetbeans.keyring.no.native=true"
# Note that a default -Xmx is selected for you automatically.
# You can find this value in var/log/messages.log file in your userdir.
# The automatically selected value can be overridden by specifying -J-Xmx here
# or on the command line.

# If you specify the heap size (-Xmx) explicitly, you may also want to enable
# Concurrent Mark & Sweep garbage collector. In such case add the following
# options to the netbeans_default_options:
# -J-XX:+UseConcMarkSweepGC -J-XX:+CMSClassUnloadingEnabled -J-XX:+CMSPermGenSweepingEnabled
# (see http://wiki.netbeans.org/FaqGCPauses)

# Default location of JDK, can be overridden by using --jdkhome <dir>:
#netbeans_jdkhome="/path/to/jdk"

# Additional module clusters, using ${path.separator} (';' on Windows or ':' on Unix):
#netbeans_extraclusters="/absolute/path/to/cluster1:/absolute/path/to/cluster2"

# If you have some problems with detect of proxy settings, you may want to enable
# detect the proxy settings provided by JDK5 or higher.
# In such case add -J-Djava.net.useSystemProxies=true to the netbeans_default_options.

Det den option gør er at den uanset hvilken WM du bruger så vil den altid bruge sin egen håndtering af passwords. Jeg håber at dette løser dit problem og hvis ikke så er du selvfølgelig velkommen til skrive. smile

#15 26-06-2011 17:13:24

molldenn88
Ny på Archforum

Hej julemand.

Jeg prøvede at indsætte den linje i min .conf fil dog uden resultat :S

Derefter tog jeg en stor drejning og formaterede hele skidtet og prøvede igen at installere uden resultat :S
Jeg formaterede igen og installerede denne gang KDE og fik installeret netbeans og wupti efter FTp opsætning kom den med det master password som du også skulle indtaste og wupti snupti netbeans virker på KDE fronten.

Så du har sikkert ret i det er noget med den keyring som går ind og laver ballade.. kan dog ikke finde ud af hvad der er galt med den.

overvejede at installere openbox som VM så må vi se om netbeans virker deri smile

Jeg takker mange gange for din hjælp

Sidst ændret af molldenn88 (26-06-2011 17:40:06)

V.h Dennis Møller

#16 26-06-2011 18:31:07

julemand101
Admin
Website

Altså når du satte linjen ind så gjorde du vel således config filen ligner min? Jeg gjorde nemlig fejlen først med at indsætte det i bunden af filen hvilket gav en fejl i terminalen.

#17 26-06-2011 19:19:21

molldenn88
Ny på Archforum

Jep indsatte linjen, så min lignede din .conf på en prik og jeg fik stadig fejl på java'en i netbeans...

Jeg har indtil videre installeret Fedora på min produktions maskine, også bliver min hjemme pc til min arch maskine.
Har kigget meget på Openbox og Xfce da det er nogle lette VM's, og har en masse konfigureresmuligheder, så Arch skal nok blive mit primære på min arbejdsmaskine, skal blot have netbeans til at spille på den først smile

Men indtil videre takker jeg rigtig mange gange for din hjælp julemand, dejligt med den gode support, og ser frem til en god fremtid og en masse gode timer her inde på archlinux.dk smile

forresten så er jeg så småt begyndt og nogen wiki sider her inde på archlinux.dk

Sidst ændret af molldenn88 (26-06-2011 19:20:42)

V.h Dennis Møller

#18 26-06-2011 19:20:46

julemand101
Admin
Website

Udmærket. Jeg markere tråden som løst.

#19 28-06-2011 09:43:26

molldenn88
Ny på Archforum

Så kom der Arch på min bærbar igen, og denne gang med Xfce4 på istedet for Gnome3.
og det spiller bare 100 med alt, og det er rigtig lækkert med hensyn til konfigureresmuligheder, alt kan bare tilpasses big_smile

havde lige kort Fedora på og der er godt nok mærkbar forskel på hastighed fra Fedora til Arch linux, Arch er jo sindsyg hurtigt i forhold til både Ubuntu og Fedora tongue

V.h Dennis Møller

#20 28-06-2011 12:50:09

julemand101
Admin
Website

Hastighed er altid svært at sammenligne. Hvis vi snakker om den tid det tager at starte op så er Arch hurtig fordi der er langt mindre som standard der skal startes op. Hvis Arch havde præcis de samme ting der skulle startes op som fx Ubuntu ville Arch nok være langsommere eftersom det initscript Ubuntu bruger til at starte ting op er noget mere effektivt. Men altså jeg er helt enig i at Arch Linux er dejlig hurtig fordi man netop nemt at kan kontrollere hvad der skal startes op og hvad der er nødvendigt. smile

Board footer