Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 406

#1 14-11-2006 19:54:38

Lauge
Ny på Archforum
Fra: Vodskov
Registreret: 14-11-2006

Ny til Archlinux

Hej kammerater!

Har prøvet forskellige distributioner, primært mandriva, suse og ubuntu. Men nu er tiden, hvor jeg vil prøve, at lære linux lidt mere end point-and-click.

Har en Zepto Znote 6214W, og den har kørt Ubuntu Dapper/Edgy og SuSE10.1 uden væsentlige problemer... Har i et stykke tid læst forskellige artikler/guider/kommentarer osv., om Arch, bl.a. http://wiki.archlinux.org/index.php/Zepto_Znote_6214W og guider på archlinux.dk, wiki.archlinux.org samt nogle tråde på linuxin.dk. Jeg kan godt se, det måske er en stor mundfuld jeg er begyndt på, men det skræmmer mig nu ikke væk med det samme.

Det jeg ønsker, at vide er om at der kan være problemer mht. hvis jeg installere en FTP install? Der står nemlig noget med, at driveren r1000 ikke virker(jf. overstående link) og hvordan skal den så loades ind?

Det er lige det første spørgsmål, inden jeg hopper ud i det - men der kommer nok flere med vejen smile

P.s. Rigtigt godt initiativ med denne hjemmeside big_smile

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#2 15-11-2006 07:41:54

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Ny til Archlinux

Velkommen altid rart med nye brugere.

Du vil ret sikkert ikke have trådløst netværk under installationen (det er bedst at bruge ftp-install) så du må prøve at koble op med et netkabel indtil du har fået installeret systemet og dine trådløse drivere.

Jeg kan anbefale du bruger:
http://www.archlinux.org/~tpowa/newisos/

Og henter ftp skiven da den iso indeholder en nyere kerne og bedre udev så den kan finde dit hardware bedre fx netkort.

Det ser desuden ud til at hvis du installere med ftp så for du jo den nyeste kerne og den indeholder faktisk driverne til dit netkort. Men har ikke så meget styr på trådløst netværk og så Arch men det er der sikkert andre der ved noget om.

Du har nok set:
http://guide.archlinux.dk/

Måske kommer du til at bruge denne guide:
http://guide.archlinux.dk/wns.htm

Hvis du er udsat for at koble op på mange forskellige trådløse netværk. smile

Administrator for Archlinux.dk

#3 15-11-2006 14:25:59

Lauge
Ny på Archforum
Fra: Vodskov
Registreret: 14-11-2006

Re: Ny til Archlinux

Jeg vil lige kigge på den der ISO når jeg får tid, ellers melder jeg lige tilbage igen, hvis der skulle være nogle problemer. Mange tak.

Board footer