Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#1 23-06-2006 08:30:45

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Stor ArchLinux opdatering

ArchLinux gruppen anbefaler man IKKE opdatere sit system indtil de har givet besked om det på archlinux.org. Årsagen er at de er ved at flytte næsten hele testing over til folket og for at undgå problemer skal vi altså vente på at alle pakker er blevet flyttet plus alle servere er opdateret.

Du kan selvfølgelig også bare gøre det men så er du selv uden om problemerne. smile

Af nye ting jeg specielt ser frem til er:
Kerne 2.6.17 + mkinitcpio -> Håber på større hastighed og flere muligheder.

KDE 3.5.3 -> Nogen brugere har oplevet KDE gå ned i forrige udgave. Håber det køre bedre nu.

Selvfølgelig glæder jeg mig til det hele men det er lige de to ting der nok bliver det bedeste. big_smile

Administrator for Archlinux.dk

#2 23-06-2006 19:21:43

julemand101
Admin
Website

Re: Stor ArchLinux opdatering

Jeg har selv fået min computer opdateret nu (brugte ftp.archlinux.org serveren) og det fungere som det skal. Hastigheden er forøget en del og jeg kan spore en del ekstra muligheder så man kan skære hele udev væk. Dette kræver lidt tid og jeg vil lige se nærmere på det i de næste på dage.

Men god opdatering alt i alt som for 5 glade ansigter:
big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile

#3 24-06-2006 08:01:17

julemand101
Admin
Website

Re: Stor ArchLinux opdatering

Nu er vi flere der har fået opdateret vores Arch Linux uden problemer så jeg vælger at sige at det er ret sikkert at alle nu gør det.

Ved opdateringen skal man lige se på:
http://archlinux.org/news.php#244

Du skal kort sagt bare sig ja til alle spørgsmål da alsa allerede er i kernen og derfor vil blive slettet.

Efter opdateringer er der kun en vigtig ting man skal gøre og dette skal man kun gøre hvis man ønsker at bruge det nye mkinitcpio system (som varmt kan anbefales). Men dette står på skærmen og er nemt nok at gå til. Hvis du benytter dig af beyond kernen så skal du IKKE skifte til mkinitcpio da den stadig bruger mkinitramfs. Jeg håber at når beyond kommer til 2.6.17 kernen at vi for mkinitcpio.

Nå men held og lykke med opdateringen. wink

Board footer