Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 09-03-2009 12:44:47

BlackMuddler
Periodisk poster
Fra: Sydsjælland, Vordingborg
Registreret: 15-10-2007

Total mærkeligt problem. Ssh i en terminal fejler.

Hi Arch guruer.

Mit problem er vildt sprøjs.

Har et opsæt med to skærme. Skifter lidt mellem Fluxbox og Xfce. Skærmene er 2 seperate med hver deres desktop.

Har behov for ret ofte at have en ssh til noget remote hvor opgaven typisk er tail -f .....

I den højre skærm kører tail -f ganske ganske fint i alt den tid jeg er på. Det samme terminal program på vestre skærm til samme host, med samme tail -f opgave, låser/stopper efter lidt tid. Typisk mellem 5-10 minutter.

Nogle gange kan jeg komme videre derfra med ctrl+c flere gange, andre gange må jeg helt lukke terminal vinduet. Derefter igen at logge på.

Dette sker uanset om jeg er i Flux eller Xfce. Mine ternimaler er enten sakura eller rxvt-unicode. Dog er fejlen hyppisk i sakura terminalen.

Men hvorfor kun i venstre side?? - Aner simpelhen ikke hvad jeg skal kigge efter.

Nogen bud?

// BlackMuddler
---
Har du kigget til din linuxbox idag ?

Board footer