Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 26-04-2009 20:22:23

Birkelund
Ny på Archforum
Registreret: 22-03-2009

Problem med XKB

Jeg ved ikke om det er en stor fejl eller hvad men nu synes jeg lige at jeg ville høre om der var nogen der vidste hvad der er galt og hvordan det fixes. Fejlen ser sådan ud og kommer hver gang at jeg har logget ind og gnome er ved at starte op.

activating XKB configuration.
It can happen under various circumstances:
- a bug in libxklavier library
- a bug in X server (xkbcomp, xmodmap utilities)
- X server with incompatible libxkbfile implementation

X server version data:
The X.Org Foundation
10503000

If you report this situation as a bug, please include:
- The result of xprop -root | grep XKB
- The result of gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/kbd

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 28-04-2009 14:58:39

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Problem med XKB

Kører du med nogen /etc/X11/Xorg.conf fil? Hvis du gør kan du have noget omkring XKB som den ikke er glad for. XKB er det der står for tastaturlayout hvis du skulle være i tvivl.

Administrator for Archlinux.dk

#3 28-04-2009 21:02:21

Birkelund
Ny på Archforum
Registreret: 22-03-2009

fra xorg.conf

Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option      "CoreKeyboard"
        Option "XkbRules" "xorg"
        Option "XkbModel" "pc105"
        Option "XkbLayout" "dk.map.gz"
        Option "XkbVariant" ""
EndSection

#4 28-04-2009 21:25:34

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Jeg har følgende opsætning:

Kode:

Section "InputDevice"
    Identifier  "Keyboard1"
    Driver      "kbd"
    Option "AutoRepeat" "500 30"
    Option "XkbRules"   "xorg"
    Option "XkbModel"   "pc105"
    Option "XkbLayout"  "dk"
EndSection

Jeg vil nok lige råde dig til at forsøge at bruge lidt fra mig hvad angår driver og så XkbLayout.

Administrator for Archlinux.dk

Board footer