Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 01-09-2009 16:36:51

cube2
Ny på Archforum
Registreret: 01-09-2009

Kan ikke lave: |

Hej, jeg er ny til Arch linux, har lige fået det installeret på min ibm x40 og er i gang med at konfigurere netværket, men kan ikke lave tegnet |
Tastaturet er engelsk layout

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 01-09-2009 16:54:20

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Kan ikke lave: |

Hm kan godt være det er mig der skal have det ind med ske men hvad er det helt præcist problemet er? Du skriver at tastaturet er engelsk layout er det så dit tastatur eller er det et dansk tastatur sat op inde i Arch Linux som engelsk layout?

Jeg vil også gerne vide om det er i Xorg du har problemet eller inde i TTY. Og sidst skal jeg have /etc/rc.conf hvis det er TTY eller /etc/X11/xorg.conf hvis det er Xorg (det kan være at filen ikke findes og hvis den ikke gør det så skriv det).

Velkommen til Arch.

Administrator for Archlinux.dk

#3 01-09-2009 20:06:54

cube2
Ny på Archforum
Registreret: 01-09-2009

Det er engelsk tastatur som er sat op til engelsk layout, og det er i TTY det ikke virker

#4 01-09-2009 20:23:17

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Nu skal jeg selvfølgelig ikke afvise dig komplet men jeg tror du vil få bedre hjælp på bbs.archlinux.org når vi snakker om sådan en konfiguration. Problemet er lidt at jeg ikke kan genskabe din situation men det kan jo være du er heldig at der er en anden herinde der har samme problem.

Administrator for Archlinux.dk

Board footer