Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 21-09-2010 10:06:55

nbca
Periodisk poster
Registreret: 25-08-2010

64bit sikkerhedsproblem?

Newz.dk bringer en nyhed i dag, der omtaler et sikkerhedsproblem på 64bit linux systemer.
Her er linket: http://blog.ksplice.com/2010/09/cve-2010-3081/
Jeg har ikke selv den tekniske snilde til reelt at vurdere problemet, men er det så alvorligt som det omtales, er det slemt.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 21-09-2010 10:38:58

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: 64bit sikkerhedsproblem?

Hvis du har kørt en pacman -Syu vil du køre den seneste version af kernel26 pakken hvor problemet er rettet. Jeg tør ikke love at det er rettet i den version der ligger men jeg er 99% sikker og tjekker i aften på min 64 bit maskine om dette også er tilfældet.

Administrator for Archlinux.dk

#3 21-09-2010 12:26:53

nbca
Periodisk poster
Registreret: 25-08-2010

Re: 64bit sikkerhedsproblem?

Jeg kører selv 32bit på min maskine, da jeg ikke bruger den sidste blok ram alligevel(og skype fuckede op i 64bit big_smile)...
Men jeg ville blot advare folk, hvis de ikke kendte til problemet.

Board footer