Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 13-07-2011 17:32:34

dlykker
Ny på Archforum
Fra: Midtjylland
Registreret: 18-05-2011
Website

[LØST] Gnome 3 og Grafik: Ukendt

Ja som overskriften fortæller så fortæller gnome 3 at den ikke kender det grafikkort der nu er i mit system, selvom drivern er installeret. Se vedlagte billede

http://imageshack.us/f/853/skrmbillede1.png/

Kortet er et Nvidia 260GT (Zotac)

Hvis jeg for eksempel starter Diablo 2 op via Wine mener den at der ikke er noget kort i, men kan sagtens køre Supertuxkart som kræver 3d acc.

Skal jeg se bort fra at gnome ikke vil genkende kortet, og finjustere wine så jeg kan køre lidt diablo2 på spanden ?

Eller er der noget der er glemt at blive installeret, eller i en forkert rækkefølge ?

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 13-07-2011 18:45:57

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: [LØST] Gnome 3 og Grafik: Ukendt

Hm det er faktisk lidt underligt men jeg kan desværre ikke lige selv tjekke om jeg selv har problemet da jeg lige har solgt min Linux maskine hvor gnome3 kørte på (køber en ny i næste måned så bare rolig folkens). Jeg vil dog tro du skal forsøge at få wine til at forstå at du har et grafikkort i maskinen men jeg ved selvfølgelig ikke hvad der ligger bag Gnome's måde at finde frem til grafikkortet.

Men du har vel bare installeret pakken nvidia?

Administrator for Archlinux.dk

#3 13-07-2011 18:57:29

dlykker
Ny på Archforum
Website

Jeps nvidia plus noget xsetttings, kan ikke lige huske specifikt... men kan også ændre i config via nvidia..

Skulle jeg måske sende en mail til gnome og lade dem vide om det... ?

Men ja må prøve at rode lidt mere med det (wine)

#4 13-07-2011 19:20:07

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Jeg vil måske starte med at høre inde på http://bbs.archlinux.dk om de oplever det samme eller gå ind i #archlinux kanalen på irc.freenode.net og spørge der. Vi er nød til at udelukke at det er et Arch specifikt problem før GNOME bliver kontaktet.

Administrator for Archlinux.dk

#5 13-07-2011 22:30:07

dlykker
Ny på Archforum
Website

Det er et kendt problem, at grafikken er uekndt, dette er noget de arbejder på.

Så sæt denne til løst.

Rettelse

Lavede en 32 bit wine+

# pacman -S lib32-nvidia-utils

Og sørme om det ikke spiller som en mis nu smile

Rettelse mere

# pacman -S mesa-demos

Så viser den grafikkortet i gnome3, det er åbenbart en "fejl" flere brugere laver når de installere skrivebordsmiljø, sådan som jeg forstår det smile

Sidst ændret af dlykker (14-07-2011 01:21:05)

Board footer