Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 04-06-2013 22:03:40

dlykker
Ny på Archforum
Fra: Midtjylland
Registreret: 18-05-2011
Website

[LØST] Fstab

Kan man have 2 /home i sin fstab ?

Setup er således:

sda1 /home (120GB)

sdb1 /boot (200mb)
sdb2 / (15GB)
sdb3 /home (15GB)

lige nu har jeg kun 15 gb /home og det er jo ikke meget..

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 05-06-2013 09:12:39

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: [LØST] Fstab

Nej det er ikke muligt at sammensætte ens mounts på denne måde. Hvis man ønsker dette skal du ud i LVM hvilket jeg ingen erfaringer har med. En anden og mindre kompliceret løsning er at du mounter din anden disk inde i fx /mnt/data og så symlinker forskellige mapper fra dit home over til /mnt/data. Fx opretter:

ln -s /mnt/data/film /home/dlykker/film

På den måde vil film i din home mappe faktisk blive placeret på din anden disk. Typisk kan man godt dele sit system sådan op fordi store filer ofte ligger i specifikke mapper.

Administrator for Archlinux.dk

#3 05-06-2013 09:13:34

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

En anden mulighed er selvfølgelig at mount hele disken direkte ind i dit home som en specifik mappe men jeg synes ikke det er så fleksibelt.

Administrator for Archlinux.dk

#4 05-06-2013 14:35:31

dlykker
Ny på Archforum
Fra: Midtjylland
Registreret: 18-05-2011
Website

Valgte at geninstallere.. Så nu er jeg oppe igen...

Men tak for hjælpen/infoen, for synes ikke jeg har kunne finde noget om 2 ens entries i fstab... Så nu har jeg da fået et svar på det...

Board footer