Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 22-04-2015 11:37:44

Kleenex
Ny på Archforum
Registreret: 22-04-2015

Regnskab på Arch

Hejsa,

Jeg driver til dagligt min lille virksomhed, hvor jeg dagligt bruger excel til at lave mit regnskab i.

Jeg er dog lidt i tvivl, om jeg har mulighed for, at få Excel på en Arch distro, eller om jeg kan finde et alternativ der fungere ordentligt?

Atlternativt har jeg overvejet en service som f.eks. https://fakturaservice.dk/e-fakturering.html også betale lidt for det, men tilgengæld have adgang til det uanset hvor i verden jeg er. Hvilket løsning vil i anbefale til dette?

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 23-04-2015 06:15:36

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Regnskab på Arch

Det eneste regneark jeg bruger lige nu er mit varmeregnskab men her fungerer LibreOffice (en fork af OpenOffice) ganske glimrende hvor jeg ikke har fundet noget funktionalitet der mangler i forhold til Excel. Du kan nemt åbne dine eksisterende regneark i programmet og forhåbentligt bruge disse direkte uden de store problemer (xmlx formatet er godt understøttet). Ellers kan du med nyere Excel konvertere dit regneark til ods formatet som er det LibreOffice/OpenOffice bruger.

Både LibreOffice og OpenOffice findes både til Linux og Windows så du kan nemt teste om dette er en løsning inden du giver dig i kast med Arch (ved ikke om du allerede bruger Arch).

Jeg kender ikke noget til fakturaservice.dk så det vil jeg ikke kommentere på. smile

Administrator for Archlinux.dk

Board footer