Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 15-06-2016 20:02:26

Blueeyez
Ny på Archforum
Registreret: 02-03-2016

[LØST] Får fejl når Arch starter op...

Jeg har netop installeret nyeste Arch (2016.06.01) og får følgende bsked så snart jeg ser login siden (konsol tilstand, ingen GUI)

intel_soc_dts_thermal: request_threaded_irq ret -2

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 16-06-2016 05:02:36

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: [LØST] Får fejl når Arch starter op...

Hej Blueeyez

Virker systemet ellers som det skal eller forhindre beskeden dig i at logge ind? Umiddelbart ligner det en besked fra kernen (hvilket andre posts på nettet også indikerer) og derfor burde du ikke være forhindret i at logge ind. Årsagen til du ser fejlen er sandsynligvis at modulet intel_soc_dts_thermal først er blevet loadet efter login-dialogen blev vist. (ligesom du også kan få en masse output fra kernen når du sætter en USB nøglering i computeren).

Hvad fejlen skyldes tyder det ikke på det som sådan er en fejl men blot en information fra kernemodulet intel_soc_dts_thermal der bruges til noget temperaturstyring på din computer. Min egen bærbar kan ikke benytte modulet så skal ikke kunne sige men hvis du alligevel ikke har tænkt dig at foretage temperaturmålinger på din computer kan du bare blacklist modulet.

Alternativt så ignorer problemet da du højst sandsynligt alligevel vil have noget GUI på dit system. Ellers må du lige sige til da der findes måder at forhindre kernebeskeder at blive vist i din TTY.

(og jeg skal seriøst have gjort noget ved det her forum... alle de warnings).

Administrator for Archlinux.dk

#3 27-06-2016 12:02:06

Blueeyez
Ny på Archforum
Registreret: 02-03-2016

Re: [LØST] Får fejl når Arch starter op...

Ja GUI skal der på engang, når jeg får rodet videre med Arch smile

Tak for svar og beklager det sene respons fra mig..

Board footer