Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 05-10-2007 10:09:12

madeye
Ny på Archforum
Fra: Aabenraa
Registreret: 03-04-2007
Website

Valg af bundkort/chipset?

Jeg er ved at planlægge en opgradering af min computer, men er lidt i tvivl om hvilket bundkort jeg skal købe.
Jeg har kig på to Asus boards. M2R32-MVP og M2N32-SLI. Det første bruger et Crossfire chipset, og det andet et nforce 590 chipset.

Er der nogen der har erfaringer med nogle af de bundkort/chipsets sammen med Linux?
Andre chipset der er bedre?

En søgning på Google giver desværre ikke et klart billede af hvor godt chipset'ene er understøttet, derfor tænkte jeg at I måske kan hjælpe mig lidt videre der.  wink

Det er min mening at bruge en AMD Athlon64 X2 6400+ CPU og 2GB ram sammen med et af disse bundkort. Forhåbentlig har jeg så igen en maskine der kan klare mit behov i et par år. (jeg bruger i øjeblikket en Athlon64 2800+).

Pænt tak.

Madeye

- The box said to install windows 95 or better, so I installed Linux.

Board footer