Dansk Arch Linux forum

For det danske Arch Linux community

Du er ikke logget ind.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 348

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 349

#1 27-08-2006 16:03:44

Kris
Crew medlem
Fra: Jylland
Registreret: 11-08-2006

Compile hele ens system fra grunden?

Hey!

Jeg er jo tidligere Gentoo bruger, og der var jo den mulighed at man kunne sætte ens PC til at recompile hele ens system - alle programmer osv. Kan dette også lade sig gøre i Arch? Vil nemlig gerne compile mit system til min processor (Pentium4) smile

Og lige et bonus spørgsmål... Kan jeg vælge at installere alle programmer fra Source istedet for fra binært? I gentoo var jo den mulighed at man enten kunne bruge de binære pakker af store programmer eller compile dem selv smile

// Kris

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vzn258/domains/archlinux.dk/public_html/forum/include/parser.php on line 333

#2 27-08-2006 17:30:10

julemand101
Admin
Fra: Brabrand
Registreret: 18-04-2006
Website

Re: Compile hele ens system fra grunden?

Du for intet ud af at kompliere alle pakker til pentium4.

Du kan hente alle pakker's PKGBUILD's ved at skrive abs i terminalen. De vil så ligge i /var/abs og du kan så lave de pakker du skal bruge med makepkg (at du gidder).

Du kan godt kompliere alle pakker i dit system om men jeg siger dig lige en sidste gang at det er tåbeligt at gøre og hvis du virkelig ønsker at gøre sådan noget latterligt noget så skift til Gentoo.

Kik på makeworld som ligger på din computer. Det er noget med at den kompliere en bunke PKGBUILD's på en gang.

Du kan finde lidt info på http://wiki.archlinux.org/index.php/Install_Arch_i586

Administrator for Archlinux.dk

Board footer